INSTYTUT PEDAGOGIKI

Uniwersytet w Siedlcach

Zdjcie dr Bartommiej Gaik

ORCID: 0000-0002-6688-1846
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Adiunkt naukowo-badawczy w Instytucie Pedagogiki Wydziału Nauk Społecznych, Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistyczny w Siedlcach. Absolwent Uniwersytetu Jagiellońskiego, Uniwersytetu Wrocławskiego oraz Uniwersytetu Śląskiego, z wykształcenia pedagog i filozof. Doktor nauk społecznych w zakresie pedagogiki Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.

Jest autorem i współautorem artykułów naukowych poświęconych problematyce filozofii wychowania oraz zagadnieniom związanym z wykluczeniem społecznym. W działalności naukowej podejmuje próbę̨ korelacji pedagogiki z filozofią współczesną̨, ze szczególnym uwzględnieniem aspektów analityki kulturowej. Praktyk wychowania związany z wieloma placówkami edukacyjno-wychowawczymi. Od kilkunastu lat trener w zakresie: pracy z uczniem problemowym, dynamiki procesu grupowego, komunikacji interpersonalnej, coachingu, tutoringu, mediacji i negocjacji oraz metodyki resocjalizacyjnej.

Wykaz wybranych publikacji:

  1. Gaik B., Edukacja pragmatyczna człowieka autentycznego. Rozważania na temat coachingu w: Wielowymiarowość edukacji XXI wieku. Edukacja dorosłych, Tom III / Klim-Klimaszewska Anna, Wieruszewska-Duraj Sabina Agnieszka (), 2022, Siedlce, Instytut Kultury Regionalnej i Badań Literackich im. Franciszka Karpińskiego. Stowarzyszenie, s.273-283.
  2. Gaik B., Jówko E., Ruszniak Ł. [i in.], Metody aktywnej pracy z uczniem, 2021, Biała Podlaska, Wydawnictwo Arte.
  3. Gaik B., Tutoring-sztuka filozoficznego dialogu, w: Różnorodność w edukacji dorosłych XXI wieku / Szada-Borzyszkowska Jolanta, Jakubowska Emilia (red.), 2021, Siedlce, Instytut Kultury Regionalnej i Badań Literackich im. Franciszka Karpińskiego. Stowarzyszenie, s.289-298.
  1. Gaik B., Prawda, nauka, człowiek: ponowoczesna perspektywa pedagogiczna, Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny w Siedlcach, Siedlce2016
  2. Gaik B., Powstanie grupy w aspekcie oddziaływań wychowawczo-trenerskich: szkic z zakresu praktyki pedagogicznej, w: Roczniki Pedagogiczne. - Tom 11(47) (2019), Special Issues, s. 147-154.
  3. Gaik B., Kulturowy obraz mentalności trywialnej jako konstrukt cywilizacji technologicznego konsumpcjonizmu, w: Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska. Sectio J, Paedagogia-Psychologi - Vol. 32, nr 2 (2019), s. 33-42.
  4. Gaik B., Kultura niekompletna wobec tożsamości prekariatu: uwagi o ekskluzji społecznej, w: Inkluzja społeczna: synergia działań, redakcja naukowa Katarzyna Marciniak-Paprocka. - Siedlce: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego, 2019, s. 75-85.
  5. Sobczak S., Gaik B.,Identičnost' i deviaciâ v filosofskomanalize,w: Teoriâ i praktika na psihologo-pedagogičeskatapodgotovka na specialista v universiteta : sbornik s naučnidokladi. P'rvakniga, tom vtori/ red. kol. EmiliâRangelova [et al.]. - Gabrovo :Izdatelstvo EKS-PRES, 2015,s. 262-267.
  6. Gaik B., Sobczak S., Edukacja inkluzyjna jako proces edukacyjno-wychowawczy realizowany w szkole w interpretacji pedagogiki ponowoczesnej,w: Osvìtadlâsučasnostì :zbìrnik naukovih prac' = Edukacja dla współczesności : zbiór prac naukowych. T. 2 / Mìnìsterstvoosvìti ì nauki Ukraïni, NAPN Ukraïni [et al.]. - Kiïv: Vidavnictvo NPU ìmenì M. P. Dragomanova, 2015, s. 148-155.
  7. Gaik B., Sobczak S.,Aktualizaciâ i sklûčeniâ :sleduûŝaâčast' proces a integracii,w: Teoriâ i praktika na psihologo-pedagogičeskatapodgotovka na specialista v universiteta : sbornik s naučnidokladi. P'rvakniga, tom p'rvi / red. kol. EmiliâRangelova [et al.]. - Gabrovo: Izdatelstvo EKS-PRES, 2015, s. 95-100.