ORCID 0000-0003-1486-7417
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Doktor nauk humanistycznych, adiunkt, pracownik dydaktyczno-badawczy poszukujący wspólnego mianownika nauk humanistycznych i społecznych (historia i psychologia). Zainteresowania naukowe skupia na zagadnieniach związanych z psychologią: społeczną, historyczną i wychowawczą.
Łączy teorię z praktyką zawodową - pracował jako psycholog m.in. w: domu dziecka, młodzieżowym ośrodku wychowawczym, rodzinnym ośrodku diagnostyczno konsultacyjnym, szkole podstawowej, gimnazjum.
Wybrane publikacje:
- A. Sędek (2020) Między realizmem a utopizmem Edwarda Abramowskiego, [w:] Rafał Włodarczyk (red.) Utopia a edukacja. T. 4. Dysonanse, kontrasty i harmonie wyobrażeń świata możliwego, Wrocław
- A. Sędek, M. B. Czerwiński (2019) "Pozytywna" olimpiada vs "negatywna" paraolimpiada: Czy powinniśmy badać wyłącznie postawy jawne? [w:] Tamara Zacharuk (red.), Edukacja inkluzyjna: synergia działań, Siedlce
- A. Sędek (2018) Recepcja etyczno-społecznych idei Edwarda Abramowskiego w kulturze i świadomości społecznej II Rzeczpospolitej, Doctrina. Studia Społeczno-Polityczne, nr 15, s. 289-306.
- A. Sędek (2019) Przejawy antyspołecznych zaburzeń osobowości młodzieży. Trudności diagnostyczno-terapeutyczne. Głos w dyskusji [w:] Svìtlana Ŝudlo, (red.) Molodìžna polìtika : problemi ta perspektivi. Vipusk 9 - Drogobič ; Legnicâ : Trek LTD, 2019. - S. 65-73
- A. Sędek (2017) Wykorzystanie technik relaksacyjnych w oddziaływaniach resocjalizacyjnych
- w młodzieżowych ośrodkach wychowawczych [w:] Svìtlana Ŝudlo,(red.) Molodìžna polìtika : problemi ta perspektivi. Vipusk 8 . - Drogobič ; Zelena Gura : Trek LTD, 2017. - S. 105-109. - ISBN 978-617-7263-61-
- A. Sędek (2010) Klio a Psyche. Czy możliwa jest współpraca historii z psychologią? [w:] Karol Kościelniak, Zbigniew Pilarczyk (red.), Metodologia i metodyka badań historyczno-wojskowych (studia i szkice), Poznań
- A. Sędek (2009) Perspektywa psychohistoryczna postaci i myśli politycznej Edwarda Abramowskiego, Doctrina. Studia Społeczno-Polityczne, nr 6, s. 187-195
- A. Sędek (2009) Dyrektywność czy dialog? Dlaczego istnieje społeczny opór wobec powszechnej edukacji sześciolatków w szkole? : syndrom niedokończonej reformy. Paedagogica at Utilitatem Disciplinae. - R. 5 , s. 27-38
- M. J. Dyrda, A. Sędek (2006) Agresja i przemoc we współczesnym społeczeństwie, Siedlce