ORCID 0000-0001-6599-3988
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Doktor nauk humanistycznych, absolwentka pedagogiki Uniwersytetu Warszawskiego i Kulturoznawstwa Uniwersytetu Wrocławskiego oraz uczestniczka studium podyplomowego Dydaktyka języka polskiego jako obcego w Instytucie Polonistyki Stosowanej Uniwersytetu Warszawskiego. Wieloletni nauczyciel akademicki. W dorobku naukowym posiada zarówno kilkadziesiąt publikacji dotyczących edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej (m.in. Nauka czytania dzieci w wieku przedszkolnym 1999, 2002, 2004, 2005), jak i niemniej licznych z dziedziny kulturoznawstwa i antropologii kulturowej. W latach 1998-2001 przewodnicząca Polskiego Komitetu Światowej Organizacji Wychowania Przedszkolnego (OMEP). Członek Polskiego Towarzystwa Afrykanistycznego. W ramach projektu ERASMUS odbyła kilkumiesięczne staże naukowe we Francji (Strasburg – 2012, Tours – 2018). W 2019 roku realizowała projekt badawczy Między tradycją a nowoczesnością – zanik nomadyzmu w Afryce pod wpływem urzeczywistnienia idei Nowy Jedwabny Szlaku (na przykładzie Dżibuti). Była też wolontariuszką w Afryce.
Od lat współpracuje z organizacjami pozarządowymi. Otrzymała pisemne podziękowanie Wojewody Mazowieckiego za nadzór naukowy nad projektem edukacyjnym Inny nie znaczy obcy, który był realizowany w wybranych instytucjach oświatowych we współpracy z placówkami dyplomatycznymi (m.in. Francji, Korei, Ukrainy, Chorwacji, Mongolii). W 2017 roku została powołana na obserwatora przebiegu pisemnego egzaminu maturalnego z języka mniejszości narodowych (język ukraiński – poziom podstawowy).
- Krystyna Danuta Kamińska, Polska jako cel migracji Ukraińców a ich wizerunek w świadomości mieszkańców Mazowsza, w: M. Trojanowska-Strzęboszewska, J. Balicki (red), Imigracja w Europie. Wyzwania w wymiarze ogólnoeuropejskim i krajowym, Wydawnictwo Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Warszawa 2020, s. 201-226.
- Joanna Maria Garbula, Krystyna Danuta Kamińska, Mikroświaty dziecięcych niepowodzeń szkolnych – studium socjopedagogiczne, Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, Olsztyn 2020.
- Krystyna Danuta Kamińska, Edukacja dzieci z doświadczeniami migracyjnymi w polskiej szkole – problemy i wyzwania, Kwartalnik naukowy „Edukacja” 2019, 3(150), s. 18-29.
- Krystyna Danuta Kamińska, Pokłosie wojny algierskiej 1954-1962, czyli skrywana tajemnica legalizacji pobytu Harkis i ich rodzin we Francji, M. Ząbek, Antropologia polityczna w Afryce (redakcja naukowa), Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2019, s. 205-222.
- Krystyna Kamińska, Religijność Afarów – symbiotyczny związek islamu z religiami tradycyjnymi, w: W. Cisło, J. Różański, M. Ząbek (red.), Bilad as Sudan. Rodzime kultury a islam, Pelpin 2018, s. 193 - 211.
- Krystyna Kamińska, (Un) Obvious Educationor Complexiities of the Polish Education Aimedat Older Poeple, w: Ł. Tomczyk, A. Klimczok (red.), Selected Contemporary Challenges of Ageing Policy, „Czech-Polish-Slovak Studies in Andragogy and Social Gerontology”. Part VII, Kraków 2017, s. 123-149.
- Krystyna Kamińska, Szwajcarscy Retoromanie – monolit czy różnorodność? Tożsamość mniejszości etnicznej i jej język w kontekście historycznym, w: T. Gajownik, P. Pietnoczka, K. Sidorkiewicz (red.), Dialog kultur czy zarzewie konfliktów? Problematyka mniejszości narodowych i etnicznych w Europie, Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, Olsztyn 2017, s. 263- 272.
