Dnia 2 grudnia 2025 r. na Wydziale Nauk Społecznych studenci II i IV roku pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej pod kierunkiem dr Agaty Fijałkowskiej-Mroczek oraz dr Małgorzaty Myszki-Bujno zorganizowali warsztaty edukacyjno-artystyczne dedykowane uczniom klas 1 Szkoły Podstawowej nr 2 z Radzynia Podlaskiego.
Spotkanie rozpoczęło się przedstawieniem „W krainie zdrowego lasu”, które w ciekawy i zabawny sposób przekazywało dzieciom wiedzę o zdrowym odżywianiu, unikaniu słodyczy oraz dbaniu o swoje zdrowie. Spektakl angażował najmłodszych do aktywnego udziału i wspólnego odkrywania zasad zdrowego stylu życia. Kolejnym punktem programu było zwiedzanie sali koncertowej oraz poznawanie instrumentów muzycznych. Uczniowie mieli także okazję posłuchać pięknej świątecznej pieśni wykonanej przez pana mgra Krzysztofa Borutę na fortepianie. Jego występ wprowadził dzieci w świąteczny nastrój i dodał uroku całemu wydarzeniu. Dzieci miały okazję posłuchać brzmienia różnych instrumentów, dowiedzieć się, jak działają, a także samodzielnie spróbować gry, co sprawiło im ogromną radość. Następnie uczniowie odwiedzili salę sensoryczną, w której czekały na nich liczne bodźce wspierające rozwój zmysłów. Interaktywne światła, dźwięki i faktury pozwalały dzieciom: doświadczać wrażeń dotykowych i wzrokowych, rozwijać świadomość ciała, wyciszyć się po intensywnych aktywnościach, kreatywnie eksperymentować. Zajęcia miały charakter zarówno relaksacyjny, jak i wspierający rozwój motoryki małej i dużej. Dużym zainteresowaniem cieszyły się także warsztaty z robotem Photonem, dzięki którym dzieci uczyły się podstaw kodowania. Wykonując zadania oparte na znanych bajkach, programowały ruch robota, rozwijając logiczne myślenie i umiejętność współpracy. Na zakończenie warsztatów uczniowie wykonali świąteczne ozdoby – bałwanki, korzystając z przygotowanych elementów. Własnoręcznie wykonane prace stały się piękną pamiątką z pełnego wrażeń dnia. To wyjątkowe spotkanie było wartościowym doświadczeniem zarówno dla dzieci, jak i studentów. Uczniowie rozwijali swoje umiejętności muzyczne, sensoryczne, cyfrowe i plastyczne. Natomiast dla studentów była to doskonała okazja do praktycznego zastosowania zdobytej wiedzy pedagogicznej. Dzięki aktywnemu prowadzeniu zajęć mogli oni sprawdzić swoje umiejętności w pracy z dziećmi, co jest nieocenionym doświadczeniem w przygotowaniu do roli przyszłych nauczycieli przedszkola i szkoły.