INSTYTUT PEDAGOGIKI

Uniwersytet w Siedlcach

KSkalska.jpg

ORCID: 0000-0003-2051-5215

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.


Pedagog, doradca zawodowy i coach. Trenerka w problematyce związanej z niepełnosprawnością. Koordynatorka Zespołu ds. Studentów Niepełnosprawnych Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, w latach 2012-2018. Członek Komisji ds. Wyrównywania Szans Edukacyjnych przy Konferencji Rektorów Akademickich Szkół Polskich, w latach 2016-2018. Realizowała w praktyce wyzwania edukacji włączającej na poziomie edukacji wyższej. Zaangażowana w projekty coachingowe, których celem było przygotowanie studentów z niepełnosprawnością do rynku pracy. Doktorat obroniła na Wydziale Pedagogiki i Psychologii UMCS w Lublinie.

 Jej zainteresowania naukowe skupiają się wokół autonomii osób z niepełnosprawnością,  a także “wątków twórczych” uczestnictwa osób z niepełnosprawnością w życiu społecznym. Jest członkiem Towarzystwa Pedagogiki Filozoficznej.

Najważniejsze publikacje:

Skalska Katarzyna Ewa: Autonomia i autentyczność jako podstawa społeczeństwa
idealnego dla osób z niepełnosprawnościami, W: Utopia a edukacja. Tom VI.
Kulturowe i pedagogiczne konteksty późnonowoczesnych wyobrażeń świata
możliwego / Węgrzyn Rafał, Włodarczyk Rafał (red.), vol. VI, 2023, ISBN
9788362618767, s. 305- 316

Skalska Katarzyna Ewa: Kształcenie studentów z niepełnosprawnością jako wyraz
społecznej odpowiedzialności uniwersytetu, Rocznik Pedagogiczny, vol. 45, 2022, s.
71-91, DOI:10.14746/rp.2022.45.5

Skalska Katarzyna Ewa: Postrzeganie własnej autonomii a wsparcie społeczne
studentów z niepełnosprawnością ruchową, Człowiek Niepełnosprawność
Społeczeństwo, vol. 58, nr 4, 2022, s. 33-48, DOI:10.5604/01. 3001.0053.4183

Skalska Katarzyna Ewa: Osoby z niepełnosprawnością w dobie pandemii -
perspektywa kanadyjska, W: Życie z niepełnosprawnością w świecie VUCA /
Lerman-Mikołajczyk Grażyna, Sztobryn-Giercuszkiewicz Joanna (red.), 2022, ISBN
9788381428514, s. 71-86, DOI:10.18778/8141-851-4.05

Skalska Katarzyna Ewa: Postrzeganie własnej autonomii a nadzieja podstawowa u
studentów z niepełnosprawnością ruchową, W: Antropologia codzienności
pedagogicznej - inkluzja społeczna / Jówko Ewa (red.), 2022, ISBN 9788367162470,
s. 91-110